W dniu 02.05.2024r. sekretariat szkoły będzie nieczynny.
Opcje widoku
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Reset

WYCIECZKA DO STOLIC PAŃSTW NADBAŁTYCKICH

W dniach 06 – 11 września uczniowie wszystkich klas drugich wyjechali na wycieczkę szkolną do 4 stolic państw nadbałtyckich – Tallina, Sztokholmu, Helsinek i Rygi. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od stolicy Estonii. Spacerowaliśmy po pięknej starówce, podziwialiśmy z tarasu widokowego panoramę miasta i portu, wysłuchaliśmy wielu ciekawych opowieści o mieście. Następnie promem udaliśmy się do Sztokholmu. Podróż promem sama w sobie jest dodatkową atrakcją wycieczki. Można zachwycać się widokami Morza Bałtyckiego, portów oraz zakosztować obfitości lokalnych specjałów w fantastycznie zaopatrzonym bufecie.

Wpływając do portu w Sztokholmie mieliśmy okazję podziwiać zapierające dech w piersiach wybrzeże szkierowe. Dla samych tych widoków warto w tę podróż się udać. W stolicy Szwecji oprócz zwiedzania miasta, mogliśmy też odwiedzić Muzeum Vasa, w którym znajduje się okręt, który zatonął w czasie swojego pierwszego rejsu w 1628 roku i po 333 latach na dnie morza został uratowany. Dzisiaj Vasa jest najpiękniej zachowanym XVII-wiecznym okrętem na świecie i można go oglądać w specjalnie dla niego wybudowanym muzeum w Sztokholmie.

Po kolejnej nocy na promie zwiedzaliśmy stolicę Finlandii. Zobaczyliśmy m. in. aleję Mannerheima i budynek Parlamentu, Park Sibeliusa z oryginalnym pomnikiem kompozytora przypominającym gigantyczne organy, Plac Senacki z Katedrą Luterańską i pomnikiem cara Aleksandra II, prawosławny Sobór Uspienski. Olbrzymie wrażenie zrobił na nas gmach Biblioteka OOdi w Helsinkach.

Kolejny dzień to poranne zwiedzanie Tallina oraz przejazd do Rygi i zwiedzanie stolicy Łotwy. Ryga, tak jak wcześniejsze stolice, zachwyciła nas swoją architekturą. Zobaczyliśmy m.in. : kościół św. Piotra, Dom Bractwa Czarnogłowych, Ratusz, protestancka katedra NMP (największy kościół w krajach bałtyckich), plac Katedralny, zespół średniowiecznych kamieniczek, Zamek Ryski, parlament.

Przez całą wycieczkę towarzyszyła nam piękna pogoda i fantastyczne humory.

To było wyjątkowo udane przedłużenie wakacji. Zmęczeni, ale pełni wrażeń wróciliśmy do Polski

Data dodania: 2023-09-13 21:55:32
Data edycji: 2023-09-13 22:01:54
Ilość wyświetleń: 341

Konkursy

Sprawdź
Więcej informacji

Ankiety

Weź udział w jednej z ankiet szkolnych! Twoja opinia jest ważna!

Kalendarz

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy zobacz najnowsze wpisy i bądź na bieżąco!
Więcej informacji

„Chodzi mi o to, aby język giętki powiedział wszystko co pomyśli głowa.”
„Trzeba mi nowych skrzydeł, nowych dróg potrzeba.”

Juliusz Słowacki

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej